نصب پنج نرم افزار کاربردی علوم پایه و مهندسی بر روی ابررایانه دانشگاه تفرش

۰۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۳ کد : ۲۲۵۶ رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۴۷
نصب پنج نرم افزار کاربردی علوم پایه و مهندسی بر روی ابررایانه دانشگاه تفرش

 

رئیس مرکز رایانه، انفورماتیک و اطلاع رسانی دانشگاه تفرش از نصب و بهره برداری پنج نرم افزار کاربردی علوم پایه و مهندسی بر روی ابررایانه دانشگاه تفرش خبر داد.

 

 دکتر علی محمد فتوحی در گفتگو با خبرنامه گفت: پس از تکمیل انجام عملیات نصب سیستم عامل، نرم افزار موازی سازی گره‌ها و سهمیه بندی و مدیریت کاربران، پنج نرم افزار کاربردی بر روی ابررایانه دانشگاه تفرش نصب شده است و قابل استفاده می‌باشد. وی اظهار داشت: نرم‌افزارهای نصب‌شده شامل: MATLAB، Lammps، Quantum Espresso، ANSYS Fluent  و Multiphysics  COMSOL است که در فعالیتهای پژوهشی علوم پایه و مهندسی قابل استفاده می باشند.

 

رئیس مرکز رایانه، انفورماتیک و اطلاع‌رسانی دانشگاه با اشاره به فراهم شدن امکان توسعه و جهش فعالیتهای پژوهشی دانشگاه از طریق استفاده از ابررایانه دانشگاه گفت: در حال حاضر برخی اعضاء هیأت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش و یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه اراک، از  نرم‌افزارهای ذکر شده، در پروژه های خود  استفاده می‌ کنند.

 

دکتر فتوحی ادامه داد: استفاده محدود از ابررایانه دانشگاه تفرش در حال حاضر رایگان می‌باشد و متقاضیان می‌توانند از طریق تکمیل و  ارسال  فرم  مربوطه  در  تارنمای مرکز رایانه، انفورماتیک و اطلاع‌رسانی دانشگاه تفرش به آدرس http://itc.tafreshu.ac.ir  درخواست خود را برای استفاده از نرم افزارهای موجود و یا نصب نرم افزارهای جدید به این مرکز اعلام نمایند.

 

 

آخرین ویرایش۰۷ دی ۱۳۹۵

نظر شما :